KUNDRESEANALYS
Företags erbjudanden blir allt mer lika. Det som i slutändan skiljer företag åt är kundupplevelsen. Vill du optimera kundupplevelsen är det centralt att utgå från kundens perspektiv.
En metod som ger nya kundinsikter och en bra helhetsbild över kundupplevelsen är den så kallade kundresekartan – Customer Journey Map – en grafisk beskrivning av en kunds resa och upplevelser av en tjänst, över tid och i olika kanaler.
Kundresekartan hjälper er att förstå kundens sammanhang. Ni får en tydlig bild av vad kunden har för drivkrafter och vilka dennes förväntningar är på er. Den hjälper er att förstå vilka barriärer kunden har och vilka känslor de bär med sig. Kundresekartan belyser i vilka sammanhang kunden inte är nöjd och vilka kontaktytor det är som inte fungerar bra och varför. Detta kommer att hjälpa er att identifiera möjligheter att förbättra kundupplevelsen.
Vi på Insight Distillery jobbar med kundreseanalys och kan hjälpa dig att bättre förstå dina kunders upplevelser av era tjänster genom att visualisera kundresan och belysa dess utvecklingspotential.