DET ÄR VI SOM ÄR INSIGHT DISTILLERY

Insight Distillery startade 2106. Vi som arbetar på Insight Distillery är seniora insiktskonsulter med bakgrund från bland annat Infratest Burke/TNS/Kantar Sifo, ScandInfo och Brandjobs. Sammantaget är vi 5 konsulter med vi över 80 års branscherfarenhet som vi använder för att skräddarsy både kvalitativa och kvantitativa reserachupplägg till våra svenska och internationella kunder.

Vi är specialiserade inom varumärke, segmentering, behov- och drivkraftsanalys, koncept & designtester, kundreseanalys samt målgruppsanalyser.Varje problem är unikt och vi kan hantverket att ta fram ett unikt och skräddarsytt undersökningsupplägg med den metodik som krävs – vi kallar det Craft Research. Vi sitter på Kungstorget 5 i Göteborg men reser överallt för att lyssna, prata med och förstå människor.

Kom upp på en kaffe eller slå en pling för att diskutera dina insiktsbehov.

FREDRIK BERGGREN

Partner & Senior Insight Analyst

Fredrik är civilekonom med marknadsföringsinriktning och har 18 års erfarenhet av undersökningsbranschen. Fredrik har en bakgrund från Kantar Sifo men har även jobbat med insikter inom reklambranschen. Han grundade företaget Brandjobs 2006 och driver sedan 2016 Insight Distillery. Fredrik har blivit utsedd till Årets Marknadsundersökare av undersökningsbranschen och har specialkompetens inom kvantitativa undersökningar med fokus på varumärke och segmentering. Fredrik älskar musik, matlagning och öl och som kompensation för dessa intressen planerar Fredrik att börja träna.

KARIN BOJNERT

Senior Insight Analyst

Karin har jobbat med marknadsundersökningar sedan 2001 och har en mycket bred kompetens inom området. Karin har en bakgrund från e-learning och har studerat journalistik, medie- och kommunikationsvetenskap på Linnéuniversitet. Karin drivs av sin nyfikenhet och en stark vilja att hitta det allra bästa sättet att lösa sina kunders informationsproblem. Karins tidigare arbetsgivare är bland annat Kantar Sifo, ScandInfo och Brandjobs. Fritiden spenderar hon helst på sitt lantställe utanför Lysekil lagandes en god middag, på ridklubben eller med hunden i skogen.

SOFIA GÖTESTAM

Senior Insight Analyst

Sofia är civilekonom med kompletterande studier i psykologi och har 19 års lång liksom bred erfarenhet av kund- och konsumentnära studier för utveckling av varumärke, produkt och kundupplevelse. Nyfiken av naturen har hon ett genuint intresse av att förstå människor och deras upplevelser, drivkrafter och barriärer i syfte att identifiera kundinsikter som driver affären framåt. På fritiden prioriteras familj, vänner, kultur och föreningsliv samt havsluften och stugan ute i Göteborgs skärgård.

GÖRAN ERASMIE

Senior Insight Analyst

Göran är ekonomie licentiat med drygt tjugo års erfarenhet av undersökningsbranschen där han närmast kommer från Scandinfo och dessförinnan Kantar Sifo. Under alla år har Görans arbete huvudsakligen varit inriktat på att på bästa sätt hjälpa sina kunder förstå hur deras marknader ser ut, hur deras varumärken och produkter uppfattas där och vilka behov och drivkrafter de tillgodoser. Film och litteratur, musik och resor är några av Görans intressen. Han är också aktiv i Svenska Ölfrämjandet.

LISA FAGERLAND

Senior Insight Analyst

Lisa är civilekonom med inriktning mot marknadsföring, hon har även studerat personlighetspsykologi. Med nyfikenhet och stort intresse för människors beetende, stark drivkraft och analytisk förmåga skapar hon insikter som leder till värdeskapande resultat för kunder. Hon har sedan tidigare bland annat arbetat på General Mills och Brandjobs. Att resa, spendera tid på yogamattan och inreda sitt nya hus är något Lisa gärna gör på fritiden.