Grattis Female Engineering till lansering!

Igår lanserades Female Engineering och vi är så stolta över att ha varit en del i resan från idé till lansering.

Under våren 2021 fick vi på Insight Distillery det mycket spännande uppdraget att undersöka hur konsumenter i olika länder såg på ett nytt koncept och varumärke inom femtech - det som sedan blev Female Engineering. De digitala forum vi genomförde då är något av det roligaste vi nånsin gjort - de personer som deltog var så engagerade och delade verkligen med sig. Det var tydligt att man tyckte det var spännande att få vara med i ett tidigt stadie av både koncept- och varumärkesutveckling.

Female Engineering är ett varumärke som har målet att förbättra kvinnors välmående genom vetenskap, de vill vill hitta innovativa lösningar på riktiga behov. Varumärket lanserar nu med ett brett sortiment av produkter i 250 Lindex-butiker på 9 marknader.

För att läsa mer om Female Engineering - se dels nyheten från Resume men besök också gärna deras hemsida för att köpa deras första lanserade produkt - menstrosor.

https://lnkd.in/eKf_dDcV

https://lnkd.in/eatDbpFa

Previous
Previous

Vad tänker unga om sitt boende i framtiden?